Monday, August 01, 2005

Foz do Iguaçu

bom dia,

Dit weekend naar het natuurwonder van Foz do Iguaçu geweest. Weekend begon voor mij al donderdagavond. Samen met Renan (neef van Rael) nam ik de bus naar Florianopolis. Na een lange busrit en veel gebabbel kwamen we aan in de rodoviaria van deze stad. Daar werden we opgepikt door de vader van Renan, waarna ik naar het jeugdhotel werd gebracht en door Renan werd ingecheckt (verstonden daar geen engels). Na een koude nacht (had enkel mijn lakens mee, geen deken) was het tijd om de stad te verkennen. De wandelpromenade langs het water volledig afgelopen (deed me een beetje denken aan Thessaloniki) tot aan het grote shoppingcomplex. Daar de plaatselijke boetieks eens uitgeplozen, maar niets gekocht (wil immers mijn geld een beetje sparen voor uitstappen te kunnen maken). Daarna dérivé door de stad tot aan de Hercilio Luz bridge (stalen brug dat het vasteland verbindt met het eiland van Florianopolis). Gepicknickt in het Luz park aan de brug, en door het mooie weer daar liggen soezen voor een paar uur. In de late namiddag met een taxi richting luchthaven, om zo naar de watervallen te vliegen. In de late avond toegekomen in Rafain Palace, het hotel waar de oudjes al ongeduldig zaten te wachten :). Na een korte samenvatting van mijn avonturen van de eerste 2 weken gaan slapen.

Na een ongeloofelijk ontbijtbuffet naar het nationaal park van Iguaçu in Argentinië. Is ongeloofelijk mooi, maar het hoogtepunt van de dag was toch wel de trip met de speedboot naar de watervallen. Bedoeling van onze bestuurder Luis was duidelijk om ons zo nat mogelijk te krijgen ;). 's Avonds was er dan een show met eten en drinken, je kent dat wel massatoerisme ten top. Gelukkig was het eten superlekker.
Zondag was het tijd om de Braziliaanse zijde van de watervallen te bezichtigen. Minder spectaculair, maar wel een mooier overzicht over de gehele watervallen (in totaal 2,5 km). Na een lunch in het restaurant met zicht op het water, naar de luchthaven om zo terug te keren naar Blumenau.

Dat was mijn eerste echte trip, normaal gezien ga ik volgend weekend naar Rio do Janeiro met enkele IAESTE- leden van Belo Horizonte. Hopelijk word ik niet bestolen ;)

tchau,
Liesbet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home