Tuesday, August 16, 2005

avondjes in Blumenau


ola,

Wat is het probleem met Brazilië? Het probleem is dat niet enkel de weekends zwaar zijn, maar ook de avonden :). Een filmpje kijken, gaan eten, iets gaan drinken,... Of zoals vorige week exploring Blumenau met de fiets by night, was echt fantastisch. Daarom besloot ik dat het eens tijd was om ook een avond te vullen, en wat is dan leuker dan hen de belgische keuken te tonen :) (btw heb genoeg geoefend dit jaar :)))) )
Dus gisteren na het werk naar Angeloni (supermarkt) om mijn ingrediënten (of dingen die erop trokken :) ). Daar we maar om 22u konden eten, was er nog tijd over om iets anders te doen. Daar Anderson de auto had mogen lenen van zijn lief, stelde hij voor om gewoon de resterende tijd door Blumenau te rijden (Bram, je bent dus niet de enige die geniet van gewoon rondrijden ;) ) Zo heb ik de plaatselijke favelas gezien (maar is peanuts vergeleken met rio, ook totaal niet gevaarlijk!), maar het hoogtepunt was toch het zicht op Blumenau by night vanaf een rots.
Daarna was het tijd om mijn koksschort aan te trekken. Het menu bestond uit ham-kaascarrés (soort croque monsieurs maar gemaakt met bladerdeeg) en een wokgerecht met pikante kip en natuurlijk een goede fles wijn :) Ik denk wel dat het hen smaakte, want ik had de hoeveelheden verdubbeld en alles was op :).

Vandaag ga ik naar Itajai om me te laten registreren bij de policia federal en ondertussen gaan we ook eventjes naar het strand (jaja winter in Brazilië is zalig!) en vanavond gaan we dan met een hele bende (ik, Anderson, Luciana, Rael, Daniel, Giovani, Renan en nog een paar :) ) naar de basketbalmatch gaan kijken tussen USA en Brazilië in Brusque! Ze zijn hier even zot van basket als ik, dus dat wordt feest vanavond!

tchautchau,
Lizzy.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home